Ismetespremiär

Publicerat: 27 februari, 2015 i Uncategorized

Dags för mitt första inlägg här på bloggen!

I tisdags var det dags för årets första och antagligen sista ismetepass tillsammans med Rasmus. Tidigt på morgonen åkte vi ut och spenderade halva dagen ute på sjön. Vi började med att bestämma vart vi skulle sätta ut spöna och gick därefter och käkade lite frukost. Det var en relativt seg dag med tanke på hur fisket varit där under tidigare pass som andra lagt där. Med spänning försökte jag hålla koll på alla vippor samtidigt för att inte missa ett fäll, och efter en bra stund plingade det i första vippan. Med förtjusta steg gled jag över isen som var snorhal och hade en mängd vatten på sig, skräckblandad förtjusning måste jag erkänna. En liten 1kg gädda var det som var första fisken upp! Därefter hade vi under dagen 14 fäll där 8 gäddor fick se ovansidan av isen. De flesta var av mindre storlek, men tillslut fick jag upp min största gädda på 3.9kg och dagens största gäddan fick Rasmus upp på stabila 6.5kg!Ismete var riktigt kul och det kommer bli någonting som jag kommer lägga mer tid på till nästa vinter utan tvekan! //Rebecka

IMG_9772

IMG_9774IMG_9777

 

Lämna en kommentar